Česká republika byla v minulém století místem, kde se řada vynalézavých a zručných lidí věnovala konstrukci a výrobě automobilů i motocyklů. Vyrostly zde značky jako JAWA či ČZ, které si našly cestu do celého světa. Jména našich konstruktérů byla pojmem na všech kontinentech.
A možná právě proto u nás stále žije kouzlo poctivě postavených motocyklů. Příkladem může být ústeckoorlická značka FGR, jejíž základy položil už v roce 1973 pan Miroslav Felgr. S kamarádem Pavlem Petráčkem vyvinuli a vyrobili první kompletní závodní silniční motocykl vedený pod značkou PERTI o objemu 125 cm3, což byl kapalinou chlazený jednoválec. Na tomto motocyklu také majitel projektu Miroslav Felgr v osmdesátých letech závodil. Ke slabší stopětadvacítce v následujících letech přibyla i silnější dvěstěpadesátka. Byl to dvoudobý kapalinou chlazený dvouválec s válci za sebou a šestistupňovou převodovkou. Závodů se tento motocykl účastnil v letech 1979 a 1980.
Po kratší odmlce si v roce 1992 založil Miroslav Felgr svou strojírenskou společnost a začal snít o dalším vývoji a výrobě motocyklu, se kterým by se jednou dostal až na mistrovství světa. Devět let nato oslovil na motocyklových závodech konstruktéra Oldřicha Kreuze s tím, že si chce postavit kompletní závodní motocykl a s ním porážet věhlasné značky, jakými byly Honda či Aprilia. V roce 2003 byl vyroben motor FGR 125 a tentýž rok byl usazen do podvozku Hondy. V následujícím roce již byl vyvinut a vyroben kompletní podvozek FGR a tým MOTO FGR se účastnil šampionátu Alpe Adria Cup a doplňkově i mistrovství Evropy. V dalších letech se účastnil motocykl FGR 125 řady různých závodů na starém kontinentu. Již v roce 2007 se prvně objevil na roštu závodů mistrovství světa při příležitosti získání divoké karty na okruhu v Brně. Stejný počin tým zopakoval v letech 2009 a 2010, kdy se mu pokaždé podařilo nominovat se do závodu. To už se pomalu blížil nejúspěšnější rok značky, kterým byl rok 2011. Tým nominoval dva zkušené závodníky a v této sezóně se mu podařilo získat tři tituly, které vybojoval současný závodník třídy MOTO3 - brněnský Karel Hanika. Tým MOTO FGR vychoval také další stálé účastníky mistrovství světa - Jakuba Kornfeila a Martina Gbelce, účastníka seriálu Bull rookies cup.
Cíl projektu byl naplněn v roce 2012, po devíti letech od prvního startu, kdy byl tým nominován na mistrovství světa MOTO GP v nové třídě MOTO3. I přesto, že jsme byli satelitním týmem, dokázali jsme udržet krok i s dlouholetými matadory. Po dlouhých 34 letech se tak znovu objevil český motocykl na scéně mistrovství světa. Jako jediný motocykl v naší české historii se zúčastnil kompletní sezóny mistrovství světa. To se nepodařilo ani značkám jako JAWA nebo ČZ. Tentokrát, vzhledem ke krátké době na přípravu motocyklu, byl upraven podvozek FGR a do něj byl zabudován čtyřtaktní motor Honda o objemu 250 cm3. Motocykl se při závodech pohyboval zpravidla okolo poloviny startovního pole a za celou sezónu nezaznamenal jedinou závadu. Tým se zúčastnil všech 17 závodů na čtyřech kontinentech se dvěma jezdci a podařilo se mu získat 10 světových bodů. Nejpodařenější závod byl ve francouzském Le Mans, kdy holandský jezdec Jasper Iwema získal senzační 7. místo. V celkovém hodnocení stačilo 10 bodů na celkové 7. místo z 11 značek v poháru konstruktérů. Do současné chvíle absolvoval závodní tým MOTO FGR celkem 144 závodů, získal 75 pódiových umístění, 33 vítězství a 4 tituly.
Než začaly v konstrukci vznikat první skici závodních motocyklů FGR, měl již Miroslav Felgr v hlavě něco většího, něco, v co málokdo věřil. Motocykl o velkém objemu, který se od ostatních bude lišit a bude osazen tím nejlepším, co daná doba nabízí. To se psal rok 2000 a svou inspiraci hledal na výstavách po celé Evropě. Počátek realizace byl o několik let později, když v roce 2005 začal konstruktér Oldřich Kreuz kreslit šestiválcový motor. Již za tři roky, v roce 2008, spatřil světlo světa prototyp motoru FGR 2500 V6, který byl také v tomto roce představen veřejnosti.
V následujícím roce začal vývoj a výroba podvozku motocyklu FGR MIDALU.
Prototyp motocyklu byl dokončen na konci roku 2010 a na jaře 2011 byl představen veřejnosti. Od roku 2012 probíhá dokončování vývoje motocyklu, zkoušky motorů ve vlastní motorové zkušebně a také byla najeta spousta testovacích kilometrů. Za tu dobu prošel motocykl řadou úprav, ať už technických, či vizuálních.
V roce 2016 byla dokončena a představena prodejní verze motocyklu, který oproti prototypu zaznamenal řadu změn. Veřejnosti byl motocykl prvně představen v říjnu 2016 na výstavě INTERMOT v Německu. Současně byl spuštěn objednávkový systém na prodej prvních kusů nulté série motocyklů.
Všechny motocykly PERTI i FGR měly a mají jedno společné, trubkové rámy. Do budoucna tomu zcela jistě nebude jinak.